mittrosaliv

Alla inlägg under september 2011

Av Carro - 7 september 2011 22:28

Eeeeeeensam...han jobbar natt. Kul kväll, ytters exalterande dag. Skulle gå o träna var tanken, blev istället hemma (framför tv:n) med kakor...har suttit vid tv:n sen 12 typ. Spääääännandeeee!!


Är lite nyfiken på det där jobbet nu iaf...enda grejen är att det är på Öland. Och där bor INTE jag. Nej nej, jag bor 4 timmar därifrån..och det ställer ju till saker och ting en smula. Känns som att hela mitt liv är dubbelbokat! Jag...fan det är svårt att förklara. Det blir för långt. Blir nog att tända vattenpipan en sväng och tänka lite på livet.


Spännande med Öland iaf. Ska dit ner och hälsa på en sväng. Gillar't!


Bilden har ingenting med någonting att göra egentligen...skulle bara vilja vara lika lugn som han verkar vara 

Av Carro - 6 september 2011 17:55

Fått svar på en jobbansökan   åh, man blir lite kittlig i magen när man faktiskt får någon form av positiv respons från arbetsgivare. Inte för att man sedan någonsin vet hur det går...men man blir ändå glad lixom.

Hoppas jag får komma dit på intervju bara...det är på det sättet jag gör bäst ifrån mig, är inte direkt världsbäst på att uttrycka mig i skrift.


Åh så spännande


Nu ska jag faktiskt packa en väska och dra till simhallen en sväng, simma ett par vändor, ta en rejäl stund i relaxen och må lite bra och reflektera över livet.


Puss hej så länge!

Av Carro - 5 september 2011 11:19

Idag har jag bestämt att det blir stan!

Det är något speciellt med att inte ha någon inkomst, för ju mindre pengar man har - desto mer vill man handla! Det är sjukt men tyvärr så är det så...tur att man är ett big fan av secondhand och har kvar ett dyrt presentkort på H&M från födelsedagen.

Har knåpat ihop en liten lista med behöver-köpas-saker, men det lär nog fyllas på om jag ska vara på det här humöret.


Efter stan så ska jag en sväng hem till Skpg och fixa biljetter till Östgötateatern och kanske ta ett snack om helgen med syster.


Jag känner mig faktiskt rätt snygg och pigg idag - bra grej!

Mitt te, "röd söder", är snart slut - dålig grej...

Av Carro - 4 september 2011 23:46

4 port


Till såsen:

4 msk olivolja

700 g tomater (flådda och skivade) eller 2 burkar (800 g) konserverade

1 struken tsk socker

1 struken tsk salt

1 lagerblad

350 g odlade champinjoner, putsade och skivade

2-3 vitlöksklyftor, krossade

2 tsk färsk mejram eller 1 tsk torkad

Nymalen svartpeppar


350 g spaghetti

salt


Hetta upp 2 msk olivolja i en tjockbottnad kastrull och tilsätt tomater, salt, socker och lagerblad. Sjud långsamt under lock i 30 minuter.

Vill du ha en slät konsistens på såsen kan man köra den i mixer när du kommit så här långt.


Tillsätt sedan den tunnskivade svampen, den krossade vitlöken, resten av oljan och den torkade mejramen (om det är den man använder).


Tillsätt nymalen svartpeppar och salt efter smak.

Sjud svampen i såsen tills den är mjuk, det tar ca 15-20 minuter; rör om då och då. Använder man färsk mejram använder du den nu.


Under tiden gör du i ordning spaghettin. Koka den i rikligt i saltat vatten i ca 8-10 minuter; låt den rinna av och lägg den i en varm skål.

Häll den varma såsen över och servera.

Ur: Vegetarisk mat av Sarah Brown 1984



Jag har gjort den här ett par gånger och den är sjuuukt god! Det enda är att den blir ganska vattnig pga tomaterna, så ett hett tips är att tillsätta typ 1 msk mjöl (mer/mindre efter behov) under de sista 15-20 minuterna.


Av Carro - 4 september 2011 23:24

Okej,det gick väl sådär. Någon träning blev det inte av - om det inte räknas att jag möblerade om hela sovrummet. Det blev rätt snyggt, längtar dock tills nya sängen kommer!


Karln däckade på soffan, lång arbetsdag för'n men imorrn går han e.m så får ha honom fram till 14.


Se om jag hittar på nåt vettigt alls imorrn...är liiiite sugen på Myrorna faktiskt. Och så behövs det mer städning...fan.


Gardinerna i vardagsummet blev bytta - bra grej!

Mitt inflammerade knä är värre igen - dålig grej.


 


 

Av Carro - 4 september 2011 13:04

Vaknade och gick upp 12.30 idag...har sovit alldeles för länge hela helgen och spenderat alldeles för lite tid på gymmet (0h). Sitter i vardagsrummet, dricker te och funderar på vad man hittar på idag egentligen. Det enda som verkar hägra är städningen (som alltid). Det ser för jävligt ut...sugen? Nej.

Karln har tagit min bil till jobbet för lagning (hoppas det går vägen) men i hans är det ont om bensin så där går jag bet...tar mig inte härifrån nå idag.

Blir kanske en gymsväng bara för att jag vill, men inte nu - det är för varmt. Städa först, träna sen får det la bli.

Av Carro - 3 september 2011 16:22

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards