mittrosaliv

Alla inlägg under april 2012

Av Carro - 30 april 2012 14:35

Valborg = fest. Pysslar i ordning oss inför hemmafest hos herr H. Det bir mat, spel och suping. Vi gjorde ett eget vackert festspel igår som vi hoppas ska funka bra, är man inte full i mål så har man druckit vatten!


Annars lyssnas det på Nationalteatern, det är vackert väder ute och det är nästan som att värden vore lycklig.


Igår blev det sent, vi gjorde ingenting viktigt alls. Pluggade, spelade WF, körde lite fulcharader, provade på en ny konstform (bilder dyker eventuellt upp när jag kommit hem) och pratade massa strunt.


Idag sov vi för länge och städade på morgonkvisten.


Men nu ska det fortsätta fixas lite så man ser i alla fall lite respektabel ut när man ska ut bland folk.


Ha en fin valborg vetja! 


 


____________________________________________________________________

Världen vore en vackrare plats om ålar kunde stå lodrätt och dansa

____________________________________________________________________

Av Carro - 29 april 2012 15:08


 Söndag i mitt hjärta!

Vaknade typ halv tolv, gick upp, åt en närande frukost (till skillnad från gårdagens chips) och har sedan suttit och ritat medan PimPim pluggat gärnet.

Nu vet jag inte vad vi ska ta oss till riktigt, det är vackert väder ute men det är ju skönt att stanna inne åxo...det återstår att se helt enkelt.

Nu kom frugan ut ur duschen, det innebär att vi ska städa vårt lilla kaos. Men först en rök på trappen (fast jag passivar bara).


Ha're gött hej!


Var inte ledsen om du tappar en vante,

Den kommer dyka upp när du tappat den andra.

Av Carro - 29 april 2012 01:30

Snart läggdags i vårt lilla kaos. Lugn och skön dag utan hastiga rörelser och äventyr. I morgon är det söndag, det kan gå precis hur som helst... 

God natt!


  

  
Av Carro - 28 april 2012 17:50

Bakisdag med film och snart pizza...har tittat på TransAmerica och Kyss Mig. Bra båda två tycker jag allt men nu vil jag ha mat.

Igår var det hemmafest mest, jag, Pim o tre av hennes flickvänner var här och finfestade. Sen åkte vi ner på stan, gick till Pipes och drog varsitt glas. Insåg att vi var hungriga, gick till Frasses och åkte sen hem igen.

Sov gott, drömde störda drömmar (och pratade i sömnen tydligen...) När jag vaknade hade Pim redan varit vaken ett par timmar och jag hade visst ropat "Inte min häst!" åtskilliga gånger, stönat, skällt som en hund och sedan haft ett andningsuppehåll så långt att hon hann googla på mun-mot-munmetoden.  


Mycket märkligt tycker jag då jag egentligen drömde att jag och syster flög omkring i ett varuhus och sedan simmade med pingviner...


Nu är vi nyduschade och fräschare än bakis, ska gå o fixa mat och sen får en se vad som blir under kvällen.


 

Ha det gött sålänge fina värld!

Av Carro - 26 april 2012 18:18

Jag är i Umeå. Jag missade inga bussar, jag missade inga plan, vi störtade inte, jag snubblade inte i några trappor, jag svimmade inte och jag blev hittad på flygplatsen. Allt gick finemang, men jag höll på att kräkas på planet för jag var så nervös...det gick över idag någon gång, eller gick över i en rejäl baksmälla. Vi var på Pipes of Scotland - där var det drag, hela Umeå var där och körde musikquiz en grå onsdagkväll.


Det blev inte mycket dricka alls, men jag blev kalas ändå och sov til 12 idag. Då kom Pim hem från universitetet och sa godmorgon. Sen låg vi och sjöng en timme och sen blev det frukost - falafeltaco med sötsur sås framför Tidernas Television. Till efterrätt blev det ömsesidig fotmassage.


Nu har vi varit och inhandlat middag - chips och dip samt varsin målarduk. För ikväll (om vi är vakna) ska vi måla och lyssna på P3 dokumentär. Kulturstaden Umeå.


All the leaves are brown, and the sky is grey


   Nu verkar det bli lite tupplur innan vi väcker vår konstnärliga ådra till liv, var ju görlängesen jag målade nånting så det kommer nog bli bajs av alltihop. Lägger upp en bild på spektaklet sen...kanske...


Your mom's a SLUT!

Av Carro - 24 april 2012 15:17

Tog en punkterad cykeltur till Apoteket och fick några trevliga (numer överredigerade) bilder på Finspångs bättre sidor:


  En egospännisfjortisbild på det absolut bästa med Finspång - moi!


 

Tusenskönorna står som spön i backen, man borde nästan stanna inne så man inte har ihjäl de små liven...


 

Nån som hade den blekaste aning om att det här spektaklet huserar i Finspång? Jag hade i alla fall ingen aning förrän jag flyttade hit. Galet...det lär ju ändå stått där ett tag?


 

Lite påskiefterskott och mina favvisar - pärlhyacinterna.


 

So, this is me - I had a lovely evening.

Fina huset i fina Finspång (det är stökigare inne än ute så få inte för er att jag gått och blivit pedant på äldre dar).

Av Carro - 24 april 2012 11:27


Ny färg i håret! Den här gången blev det kastanj (felköp egentligen, men jag blev galet nöjd).


 

Å nu ska jag och min nya färg dra till gymmet o se om man kanske kan impa på nån maskin...

Av Carro - 23 april 2012 16:30


Äten o klar för att gå till gymmet om en stund. Känner egentlligen inte riktigt för det, men när man tänker på att det finns bastu och bubbel till efteråt har man ju svängrum att ändra sig...

Annars har jag varit lite duktig hemma under dagen - plockat ur och i diskmaskin, rensat upp bland allt skit i sovrummet och i köket, sagt upp Boxerabbonemanget, sms:at en massa, lekt med datorn o tittat på TV (de sistnämnda kanske inte var så duktiga men ändock trevliga, och trevligt måste man ha ibland). 


Det börjar i alla fall mer och mer likna en lägenhet, och det är ju en bra grej har jag fått för mig. Här är lite foton från någon som råkar älska ljus och småpyssel (moi):                                                                         
                                                  
               


     


Och så fort det kommer upp smått-o-gott (tjejgrejer som sambon skulle uttrycka det)

känns allt lixom lite mer beboligt :)


Men nu ska jag inte tillbringa mer tid här utan dra mig mot Medley och kämpa vidare på mage-rumpa-lår-rygg.

Ha da gött så hör jag la av mig senare!

Pösshej



Ovido - Quiz & Flashcards