mittrosaliv

Alla inlägg under maj 2012

Av Carro - 29 maj 2012 23:30

Sitter återigen i mitt lilla hemsläp. Ser ut precis som när jag lämnade det bortsett från att brandvarnaren låg på golvet (den är nu silvertejpad i taket) och att det är S N O R K A L L T inne (och ute förvisso...). Har tänt värmeljus o tagit på mig en tröja. Hoppas mitt frenetiska skrivande ska höja tempen.


Plockade en fin bukett blommor - typ hundkex, timotej, ormbunke o några gula o lila blommor. Det ser riktigt somrigt ut inne, och det luktar gott (godare än möglet under min säng).


Har satt upp en ny gardin i stora fönstret nu också, den andra var urful och rullgardinen gick i bitar när jag skulle dra ner den en dag så nu sitter där en vackert rutig, lite för kort kreation (tror det är en julgardin, men den gör det den ska).


Det är för övrigt helt sjukt hur tyst det är härute, mitt i veckan så här dags på året är nästan ingen här. Inte ett ljud förutom fläkten på datorn och ofilade naglar mot tangenterna. Men det är rätt bra, för då hör jag nog när alla yxmördare och rabiesekorrar smyger sig på.


Imorrn misstänker jag att det blir sovmorgon, och efter det hoppas jag på fiiiint väder så man kan hänga lite ute. Det vore najs. Plocka lite inne också, och kanske börja sy lite smått.


Men nu är det tamejtusikan läggdags, får inte vara uppe såhäringa sent egentligen. Klockan är ju kvart i natten!

Sov gott världen och dröm underbara drömmar.

Vi höres la imöra vetja :)


Här kommer en bild som inte har med någonting att göra, och glöm inte att:

hår i soppan är hemskt, men soppa i håret är värre


 

Av Carro - 28 maj 2012 12:39














Att jag var gravid, och födde en dotter. Två minuter efter födseln kunde hon gå och springa, samt svara ja eller nej på frågor och påståenden.

Efter en liten  stund tappade jag bort henne i skogsgläntan där vi var men senare kom hon tillbaka, då var hon dock inte mänsklig längre utan hon var en kalv. Men det var inga konstigheter med det

och vi verkade vara lyckliga,

min dotter kalven och jag.


 

Av Carro - 28 maj 2012 11:42


Just nu sitter jag i soffan i Finspång. Har varit i Kisa hela helgen och pysslat med att ställa upp husvagnen och förtältet. Det var lite kämp när vi hällde ut förtältspinnarna på marken och insåg att det skulle bli plockepinn. Alla var olika till både färg och form. Men med hjälp av goda grannar fick vi till slut upp det. Det är även fixat så vattnet funkar inomhus.

Vi tog en shoppingdag i Linköping efter tältuppslagningen för att komplettera med sånt som var glömt, typ tältpinnar och sånt...


Nu blir det lite bilder på det lilla kaoset, kommer nog bli fler under sommaren ;)


Här är det färdigpackat i bilen o det tankas för fullt, många grejer för att bo så trångt...


  Så här många händiga karlar behövs för att koppla på en husvagn, tur att de finns :)



Nu är vagnen på plats, om än sned och jävlig. Fick utan tvekan finaste platsen på hela stället med egen sten, plattlagd uteplats, morgonskugga och kvällssol med platsen verkar det även medfölja en katt som är av det ytterst sociala slaget, mysigt!

 


Glömde jag nämna sjöutsikten? Och den snygga killen?? :O

 


Lite blandat kaos inne i vagnen, ska bli fler bilder på hur det ser ut nu, det har i alla fall blivit lite mer ordning på torpet.

 


Det fabulösa, fantastiska, splendido snygga (cirkus)tältet är uppe!

Svårt att missa, lätt att älska. Har jag svårt att hitta hem efter firmafesten är det bara att sikta på den plats som framkallar flest kräkningar ;)

Kuriosa: tillverkningsåren för tältet är 1957-1977

Tur att det är stort som bare den i alla fall, och fint att de har pimpat kanten med garnfransar. De får jag kamma varje morgon efter blåsiga nätter :P

   


Men det ser ut som det kan bli en rätt schysst sommar i den lilla villan. Nu är det väl bara årets första dopp som saknas...

 

Av Carro - 24 maj 2012 09:48


Igår hade jag en liten onsdagsloppisrunda i Finspongatrakterna. Var på Hjärta till Hjärta, Erikshjälpen Skärblacka, Auktionshallen och Loppan. Fann en hel hög saker jag ville ha, men som jag på magiskt manér lyckades avstå. Kom hem med endast en sak, som jag blev fullkomligt förälskad i!


 

Är den inte fullkomligt underbar, så säg!? Nygammal stil med helt intakt kupa, ljushållare, elsockel och dessvärre för kort sladd...men den ska bytas.

Först kunde jag inte bestämma mig riktigt för om den passade i köket eller inte, men nu efter ett dygns tänkande tycker jag allt det ser riktigt bra ut. Fick plötsligt ett riktigt pråligt kök. Ett slott på andra våningen. Och jag trodde aldrig man kunde bli så lycklig över en lampa  

My life is now complete! -isch...


Hämtade våra två cyklar från förra lägenheten också, de var ju inte i bruksskick dirkekt..hoppas man kan få ordning på dem för en billig slant. Hoprostade kedjor, däck så platta så de nästan är obefintliga, skeva styren och förmodligen no brakes!


Drog på mig husmorsklänningen i värmen igår, stekte pannkakor till min sjuka man. De blev perfect! Sånt där kommer naturligt när man är arbetslös vet ni. Säg upp er och prova 

Robbin fick hjälpa till med att vispa grädde, vilket gick sådär...är det sant att hjärnan rinner ut med snoret när man är sjuk?

     


Shit vikket långt inlägg det här blir då. Har inte ens börjat på vad som ska hända idag!

Vilket inte blir vidare mycket förvisso. Vaknade aspigg klockan 4 till att börja med, var vaken en halvtimme eller så och tänkte på livet och lyssnade på Finspångsmåsarna. Sedan vaknade jag på riktigt vid 9, åt frukost under min fina lampa och hamnade sedan här för att berätta om hur fantastisk den är.


Men idag är det väl tänkt att jag ska packa, ska ju lixom flytta husvagnen imorrn och börja jobba nån gång i nästa vecka. Så det kan ju vara en plan att ha med sig lite kläder, allt annat är redan packat och klart in i minsta detalj (bokstavligt talat, har typ med mig tandpetare...). Känns ändå lite skönt att flytta på´t nu. Kökssakerna och allt har ju stått i lådor sen mer än en vecka tillbaka. Och lådor är det SISTA som behövs i den här lägenheten!


Förhoppningsvis tar jag mig ut på gräsmattan en stund också, ligger lite efter på solfronten känner jag. Det är ju så galet fint väder hela tiden, och så gör jag inget annat än packar upp, packar ner och åker bil.


Aa shit asså!

Lägger in en till lampbild bara för att...kanske borde starta en blogg bara för den? Livet från lampans synvinkel lixom?? Kanske inte...

 


Men nej, nu får det vara bra en stund.

Ha en fin dag oså, kanske skriver nåt mer sen.

Om jag har lust *nonchig axelspasm*

____________________________________________


Beautiful Beautiful Beautiful

_____________________________________________________________________

Av Carro - 22 maj 2012 15:19


Snygg - sexig - nyklippt

 

Eller ja, det sistnämnda i alla fall. Men det är ju roligt att försöka lura i folk annat...det är bra för självförtroendet.


Mitt produktiva jag har svalnat lite, kändes som jag fått en släng bokstäver imorse men nu är jag lugn och trött igen (lagom tills tvättiden börjar...)


Jag och min fransyska lyckades ta oss till Söderköping och tillbaka trots att färden blev ryckig, högljudd och allmänt tjurig i värmen. Jag blev klippt och uppdaterad om Skpglivet och jag hann självklart med att shoppa lite också


 

Och som ni ser blev det ju baaara livsnödvändiga saker:

En lila linnegardin - för medeltida sömnadssaker

Sköljmedel - för att kläderna ska lukta bäbis(?)

Ett askfat (tror jag) - kommer bli en utmärkt krassekruka

Privatbyxor - för att det är VARMT ute

Träpärlor - för mer medeltid

Vattenkokare - till hjulhuset

Söt bolero - för att den var billig

Body scrub - för att Cosmopolitan sagt att man får snyggare bränna om man använder sån...

Äppelcidervinäger - för att jag inte direkt kämpat inför Beach-12 (mer mot Bitch-12)


Har dessutom gjort köra-barfota-premiär vilket var himla najs. Alla som inte kört barfota någon gång måste prova!

_______________________________________________________________________________


You don't have to mean it

_________________________________________________________


Tänkte visa vad otroligt lyxigt jag och Robbin ordnade för oss själva en måndagkväll (igår alltså...)


    

 

Mmmmmmm...det var najs.

______________________________________________________


Jag spyr hellre i en Rolls än i en Volvo

__________________________________________________________________________

Av Carro - 22 maj 2012 09:07

Klockan är 7 minuter över 9 och jag har hunnit med att äta frukost, läsa NT, simma, stretcha, basta, duscha, diska, sminka mig, måla naglarna, byta kläder x antal gånger och kolla FB.


I'm amazing!


Nu ska jag skriva lite här för att fördriva tiden. Ska nämligen klippa mig hos min favvo kl.12 (ÄNTLIGEN!), och innan det tänkte jag hinna med en sväng på Myrorna och hem till mamma o lämna grejer till ett skåp hon fått av oss.


De dagar jag inte skrivit nu har det förmodligen hänt ingenting. Jag har städat och plockat i lägenheten, nu är det ett organiserat kaos av papper över hela vardagsrumsgolvet. Men sovrummet är i fint skick nu i alla fall.


 


Nej men nu är det nog dags att dra sig ändå. Bilen går ju (som sagt tidigare) inte som den ska just nu. Misstanken är tydligen läcka i någon vacuumslang...får väl silvertejpa.

_________________________________________________________


Load up your bullet

shoot me through the head!

____________________________________________

Av Carro - 18 maj 2012 14:53

Jag och Källman på stocken

 

MTV -10

 

Lilla ståndet på Gästabudet -11

 

Gästabudet -11

Gröna Drakens fotodag någon gång under tidigt 2000-tal

Foto hos mormor och morfar

   

Min påfåglis

 

Mig och systeryster

   

Byfånar på MTV -11


____________________________________________________________________________________


En lajvare i hemsydd skrud för dagen klädd till älva

hon utstöter horribla ljud och nu förstår ni själva

att har jag säg en yxa i min högra hulda hand

så måste jag få lyxa med att

slakta lite grann!

_______________________________________________________________


Av Carro - 16 maj 2012 12:28

  Tiiil haaaavs! Tiiiiiiil haaaavs!!!

Eller, till Norrköping i alla fall...ska kika på lite symaskiner tillsammans med fru Skrudmästare så vi kan uppdatera lite i föreningen (till maskiner som inte gnistrar, ryker och brinner). Känns som en safe solution.


I övrigt har jag inte gjort någonting alls idag, fick reda på att jag inte behöver börja på campingen förrän på typ torsdag eller fredag nästa vecka, så det blir ju feint oså...lite omstrukturering av livet krävs dock.

Men det är vad jag gör bäst! Eller...?


Tanka fransyskan ska jag göra innan jag drar mot estada, hon har börjat tjura ihop en del också. Mina bilar hatar sommar och varmt tror jag, de vill ha vinter, frost, drivor och skidor. Den förra säckade ju ihop totalt när det blev som skönast väder ute. Var bara att dra till skrots. Hoppas min bruna bitch håller ett liiiitet tag till.

Palla att cykla med husvagn till Kisa lixom, hallå!!?

_______________________________________________________________________


47% dricker direkt ur paketet om ingen annan är i närheten

_____________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards