mittrosaliv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Carro - 30 oktober 2012 14:27

Sitter på ett café på Umeå Universitet. Dricker te,läser pocket och ser svår ut.

Tror jag smälter in relativt bra i denna überintelligensens högborg. Än har inga misstänkande blickar riktats mot mig på caféet.
I biblioteket var det annorlunda. Irriterade ögon lyftes från bokhögarna på de välockuperade borden när jag trevade mig fram mellan prosa och religion på engelska...vakande,som om jag hotade att lyfta ut en bok som var "paxad".
Så jag gick lugnt därifrån,lämnade de revirhävdande intelligenta varelserna bakom mig och beblandade mig med rastpöbeln.

Här är det höga skratt och nordländska dialekter,ständig rörelse och en frizon från grusande böcker och smattret från tangenter.

Men snart är rasten,som så många gånger förr,över. Och den skrattande, intelligenta karriärsökande umestudenten återvänder till sin filosofiska krypta.
Allt blir lugnt... i ca 2,5 minuter. Nu är det är dags för nästa rusning.

Av Carro - 27 oktober 2012 12:33

 I torsdags lämnade jag de östgötska tropikerna för svalare breddgrader - jag är i Umeå! Kulturhuvudstad 2014 och hem åt tusentals studenter, däribland min kära vän PimPim, vart jag är nu. Någonstans i Mariehem bloggar jag gärnet lyssnande på Korns "Liar" med nageltrång och snorig näsa.


Ikväll är det halloweenfest, något jag aldrig varit med om tidigare (eller jo, när jag gick i 6:an o vi partade med fruktsoda i Bottna bygdegård), men det var längesen! Och jag är nästan vad man kan kalla lite nervös. Det blir alltid så när man ska ha något annat än normalt på sig, så länge det inte gäller medeltidskläder - för det tillhör det normala.

När jag gick på Marieborg tänktes det lite estetiskt och annorlunda runt maskeradutklädnaderna - på en fest hade någon klätt ut sig till "begär", någon annan var ett inslag från "Commedia dell'arte". Men jag misstänker att det på denna festivitet kommer dyka upp fler karaktärer av sorten vampyrer och prinsessor.


När vi igår var ute att leta förklädnad till mig hamnade vi på Röda Korset, och valet stod mellan stekare i rosa piké och beige chinos, hippie i tusen färger, leopard eller transparant. Det blev hippie med stora solglasögon, tusenfärgad tunika och rainbowsjal i håret. Kommer nog bli najs.


Nej nu blire andra bullar, ska dra å handla, kanske äta nån form av lunch o sen tagga till kl.20 ikväll. Kommer ha träningsvärk efter allt taggande :P

Men ha en trevlig hörni, så ses o hörs vi (om jag överlever kvällen).


Puss o gulasch!


 


Många skulle vara fega om de hade mod till det

 

Av Carro - 19 oktober 2012 09:30

Men hallå vad duktig man kan va då!

Var upp med tuppen, eller strax efter att Robbin åkte vid 5 imorse. Gick upp, åt frukost och läste tidningen och sen blev det gymmet en timme med cykel, löpning, ben, armar och lite mage o rygg med avslutning i en skitvarm bastu.


Sen har jag handlat o nu ätit lite granna.Glor på "USA:s hårdaste fängelser" och målar naglarna. Kontraster är viktigt i livet.


Kl.14 ska jag packa mig ut i bilen och fara mot Skpg för att plocka upp 4 gangmembers och dra till Stockholm. Rollspelskonvent hela helgen! Ska bli spännande att se o träffa litta nytt folk och se vad de pysslar med där uppi norr.


 


Framgång ger vänner

motgång prövar dem

Av Carro - 17 oktober 2012 22:27

Ah shit asså! Sitter i soffan o glor på Ink Master eller vad det heter. Sicket fölk!


Annars har jag tagit sovmorgon idag (med avbrott för diverse telefonsamtal). Och så har det organiserats i körkans lägerförråd, jag blev våldsamt påhoppad av en mus som bosatt sig i en filtlåda och det var längesen jag skrek i så såna höga toner. Men det blev fint i hyllorna i vilket fall.

Resten av dagen har ägnats åt att packa upp en himla massa kartonger (9 stycken) med MINA saker från MITT förråd. Saker som jag skulle packat upp när jag flyttade hemifrån till en egen lägenhet, men det blev ju aldrig så så de sakerna har fått stå i sitt lilla krypin i ett par år. Men igår fick jag äntligen tummen ur och packade bilen full med grejer.


Och så sprang jag såklart ett varv på Erikshjälpen o hittade ett sött skåp

som alla småglas får bo i.


Det blir så himlarns stökigt när jag är ensam hemma... 


Räknas silverbestick till vuxen eller pensionärspoäng?  


Och om man dessutom har en finservis, Rörstrands Maj, så har man väl vuxit upp ordentligt :O

 


Till vardagsrumsfönstret hittade jag ljusstakar till långa ljus

så nu ser man utifrån att det är mysigt inomhus :)

 


Alltså är det nu fullare än fullast i våra skåp. Men det vill gärna bli bra det här, känns bra att ha mina saker här åxo, att få användning för dem.

Men mycket grejer är det...flest saker när du dör!

________________________________________________________________________________

Okej, dagen visdom var lite dyster men ändå rätt bra. Here it goes:


Livet är endast ett leende på dödens läppar
____________________________________________________________


Av Carro - 15 oktober 2012 21:34


 

Tumnageln ser galet smetig ut men det är den icke, bara lite skumt blänk..


Gräsänkan roar sig med nagellack, TV och blogg. Skönt liv, har inte gjort NÅGONTING idag. Förutom skjutsat karln

till jobbet, handlat, lagat mat, pratat pratat pratat i telefon (alla har älskat mig idag) och sodastreamat saker.

I rutiga pyamasbyxor slappar hon sin väg genom livet. Men why not? Skitdåligt väder, trött som ett as och oförskämt nöjd med tillvaron.


I morgon händer det mer. Möte i Söderköping angående vinterlajvet som går av stapeln 3:e helgen i december och innan mötet tänkte jag eventuellt botanisera lite i mitt förråd. Sen sovning hos mor med kelen katt hoppandes på magen. Det kan bli najs!


Nu ska jag fortsätta med min favorit, Jersey Shore, och pilla navelludd. Min kära sambo ska vara borta på kurs i Upplands-Väsby hela veckan så det blir mycket sånt i veckan. Godnatt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PS. Krama någon!

Av Carro - 10 oktober 2012 16:49



 


Det lönar sig inte att springa om man är på fel väg...

Av Carro - 1 oktober 2012 23:06

 

Idag äntligen har jag bränt stålar!

 

 

Blå tablett till vardagsrumsbordet, Maxi.

Börjar se riktigt civiliserat ut här hemma.

 


Blå och lila ljuslykta till sovrumsfönstret, Maxi.

 


Hårfärg, nagelgrejs o annat smått o gott, Maxi.

Ska börja med att göra håret blont o se om det ser nåt ut, annars får det bli kalasrött!

 


Oversizetischa, Maxi (kanske inte Sveriges mest moderiktiga shoppingställe men ibland kan man fynda)


Nitigt halsband från BikBok

   


Mossgrön stickad tröja från Gina

 


Leggings fra H&M


2 linnen, H&M o en tröjis från Lager157

 


Fulmössa från Maxi o snyggjacka från BikBok :) äntligen en ny jacka (har i princip inte skaffat nån ny sen 8:an)

   


+ två par skor, en till tröja o lite annat smått o gott.

Happy = broke!

Men nu är hösten säkrad och jag är snygg ett tag till.

Ska bara börja släpa mig iväg till gymmet också så blir det nog en bra tid i livet det här :)

Ovido - Quiz & Flashcards