mittrosaliv

Alla inlägg under november 2012

Av Carro - 30 november 2012 20:53


Ahh, man vet att man är riktigt vuxen när man ägnar fredagskvällen åt

att stryka julgardiner framför ett avsnitt av Böda Camping!


Härliga tider i Finspong.

Annars är det snöigt och mysigt. 1 december imorrn, sjukligt vad fort det går. På söndag är det äntligen adventsmarknad på byn så jag och syster ska försöka oss på att dra in lite julklappspengar, på att sälja småskräp. Typ muffins och dukar...blir nog finemang det.


Imorrn ska det decemberfixas hemma, gardinerna sitter uppe redan nu men imöra åker det fram ljusstakar, dukar och kanske en o annan tomtepryl.


Nu är det tamejtusikan Jersey Shore så aj must gå.


Pösshaj!

Av Carro - 6 november 2012 18:35

Nu var det längesen jag skrev något för det har hänt massor i mitt lilla liv. Så nu kommer en drös saker som inte ligger i ordning.

________________________________________________________________________________


Jag har svamp under naglarna. Inte sån där svamp som man kan ta bort med mediciner, utan sån där svamp av sorten trattkantarell. 3 filmer tog det att rensa alltihopa men nu är det rensat, snyggt och på torken. Nytta med nöje. Nu har jag sett Arthur, Alice in Wonderland och Dark Shadows - och jag har mat så jag överlever minst en vecka!


____________________________________________________________________________________ 


Igår installerade vi en ny ljuskrona i taket, en sån där av modell gammalmodig med stearinljus för den lilla extra myskänslan (och för att vi inte äger några taklampor). Skönt och fint med levande ljus i hösten.

 

 

______________________________________________________________________________


I helgen var vi hos mormor och morfar. Det blev svampplockning, stallmockning, hästborstning, massa god mat och sånt man gör när man är i Värmland.


Ingen idé att hålla på stilen när man är i skogen så det fick bli lånade jeans, flanellkjorta från Ullared, gummistövlar och Linkmössa. Schnyggt?

 

______________________________________________________________________________

Och så var jag ju i Umeå en vecka, här är lilla fotoparaden från den semestern. I korta drag bestod det av:


flygafestabakispizzasnöregnbiofilmmusikmathandlapassivrökaskitsnackstädabäddadiskasova

vaknafrukoståkabussväntapluggaläsalyssnabibliotekcampusfikaprataletakläutsminkaduscha


                       

____________________________________________________________________________


Hur rik man än är kan man aldrig mer än äta sig mätt

________________________________________________________


Skapa flashcards