mittrosaliv

Alla inlägg under mars 2013

Av Carro - 19 mars 2013 13:38




It never ends...





Av Carro - 18 mars 2013 18:20

Och jag har satt tonen för min ensamvecka med kebabtallrik och rosévin!


I 5 år gamla mjukisbyxor vältrar jag mig nu på soffan framför Akvariekungarna, mitt nya favoritprogram (från och med idag). Man blir ju sugen på att skaffa saltvatten, men dels kommer det nog inte bli poppis i plånboken, hos sambon (såvida han inte fastnar för snorkling i Egypten), och så finns det ju ingen plats! Lägenheten är stor, men fönstren är tamejtusikan större så det finns bara en fläck som inte är solbelyst minst en gång om dagen. Tur att vi ställde stora karet där...annars hade det ju varit kris och katastrof, eller i alla fall lite grönt och jobbigt.


 


Var duktig och gick till AF idag. De sa inget som jag inte redan visste (som vanligt), så då tänker jag att det inte är någon idé att försöka använda sig av dem (som vanligt). Sen gick jag till den lokala djuraffären, där var de trevliga som bare den och jag fick lite medhåll och uppmuntran i min akvariehobby. Fick ett par smakprov på en ny sorts fiskmat, typ portionspåsar med geléartat foder - det smakade väl sådär, tyckte fiskarna alltså. Det blev inte alls sånt tumult det brukar bli. Tur för firrarna att jag är så överseende att jag köpte vanliga röda larver åt dem också. De gör julafton varje dag!



Nu till lite mer slötittande på TV för från imorrn är det fullt upp här i livet.

Tisdag: möte och audition till sommarteatern.

Onsdag: inköp av nya tyger och material till GD och soulkonsert på kvällen.

Torsdag: förbereda och packa inför DÅM.

Fredag: åka till DÅM (Svenska kyrkans ungas DistriktsÅrsMöte) i Tranås.

Lördag: DÅM.

Söndag: DÅM.


Såatteh, mors så länge!


Ovido - Quiz & Flashcards