mittrosaliv

Alla inlägg under april 2013

Av Carro - 25 april 2013 11:29

Igår gjorde Robbin och jag en spontandag. När han kom hem från jobbet var klockan typ fyra. Vi drack ett gemensamt glas te och åt brownies, löste ett skitsvårt korsord i Hem och Hyra (som de pensionärer vi är).

Bestämde oss för att dra på loppis i Norrköping, bestämde i bilen att vi skulle gå på bio.

Gick på loppis och hittade en för liten tavelram. Gick på en till loppis och hittade en hallbyrå och ett par flaskor till mjödet. Gick på ännu en loppis och köpte två stora flaskor till.

Gick till Forex och bytte tillbaka pengar.

Gick till bion och kollade om det fanns nåt att se. Bestämde oss för Oblivion kl.21 Gick till kassan och skulle betala, blev övertalade att se Oblivion kl.18 istället (då var klockan 18.12) Tog den. Såg Oblivion och grät en skvätt (bra film, lite överhäftig på sina ställen men fin).

Drog till Coop, köpte grillad kyckling och purjolök. Åkte hem och Robbin gjorde sallad medan jag pratade med någon Micke från Lionga Ting (vikingamarknad i Lkpg), så nu är vi anmälda till det. Sen slötittade vi på TV hela kvällen och halva natten.


Bra dag.


 


Idag har jag suttit i köket sen jag vaknade kl.10 Att kalla mig arbetslös är nog fel benämning, jag har haft frukostmöte om majlajvet ett par timmar på morgonkvisten.

Räknade lite förut och på mindre än en vecka har jag gett ca 34 timmar av min tid till ideellt arbete (på 4 dagar) och då har jag inte räknat med att jag sovit på "jobbet" tre av dagarna.

Och mer finns att vänta.

Nästa vecka har jag en hel lördag som vi ska sy det sista inför lajvet på, och veckan därpå är det lajv - så då kommer jag vara på plats från onsdag till lördag, dygnet runt, hela tiden. Så nog är även jag en arbetande kvinna mitt i karriären...om än oavlönad för det mesta.


 

Nu ska jag kika på om det inte finns nå trevligt ställe att resa till v.33 Mors så länge!

Av Carro - 24 april 2013 12:16

Men vafan, haha! Här tänker man logga in och skriva ett seriöst trevligt inlägg och så drabbas man av sexuella trakasserier och anspelningar!? Kolla på Säkerhetskoden!!

Och den lilla smileyn gör ju inte saken bättre...


 


Fyyy på det beteendet!


I alla fall. Tänkte ju inte skriva något vettigt alls egentligen men nu kom jag ju verkligen av mig.

Sitter på golvet med nysnaggad undercut o färg i hela håret. Snart ska jag duscha för första gången på flera veckor, har ju styrelsemöte ikväll o då ska man väl vara respektabel - vet ju aldrig vem som dyker upp.


Igår fick jag lilla rycket och målade en typiskt klyshig tavla. Tittade på Bergs bärbara talkshow och fick inspiration av Gynnings snygga tavlor. Och eftersom hon inte målade landskap och såna grejer så gjorde jag det :) Ni behöver inte bli imponerade och så för det var tusen och ett halvt år sedan jag höll i pensel tror jag...


Ett litet rött hus med bortglömda vita knutar, den typiska vita cafémöbeln och gärdesgården


      Men det var mysigt att sitta o drömma en stund, så det kommer nog bli fler inom en snar framtid. Sitter ju alltid med målarböcker framför TV:n annars som avslappning. Men det blir lite fantasihämmande med färdiga My Little Pony och Barbiebilder hela tiden...


Äh, nu ska jag dra mig mot duschen o se om det blitt nån ädelkastanjfärg.

Ha da gött så länge!

Pösshej

Av Carro - 23 april 2013 12:30

Jaha, här sitter jag i det höstiga vårvädret och har det ordnat i livet.


Regn och blåst ute, inne är det mörkt och tyst. Men jag har det bra.



Jag har ett jobb som väntar. Jag har ett gäng kurser under handläggning. Jag har en underbar sambo och en underskön lägenhet. Disk i maskinen och ett rent akvarium med fiskar som mår bra. Har hittat min inspiration till allt som vill sys till marknader, lajv och mig själv. Har kommit på att det är roligt att baka, att det är gott med äpplen till frukost, att det är hur bra som helst att ha ett par ordentliga joggingskor. Jag ska till Finland på söndag. Utomlands någonstans v.33 Till Medeltidsveckan med min älskade familj och vänner v.32 Jobba hela sommaren på en plats dit jag kan pendla med bil, dagligen, hemifrån. För första gången någonsin. Jag kan bo hemma, slippa betala hyra för bara mig, mat för bara mig. Träffa mina hemmavänner och mina eventuella nyavänner.


Och nu kom solen  


 

Truth Beauty Freedom Love

Av Carro - 16 april 2013 19:24

Jag har sprungit!? Vad hände?


Det är väl ändå första gången sen vårruset förra året (i maj), och jag har som standard att bara springa de fem kilometrarna per år. Men jag var ute i 40 minuter, det är ändå rätt najs. Sprang en del och gick en del. Fint väder äntligen efter en hel dag med duggregn och fulmulet.


Har bara varit inne hela dagen innan. Men jag har i och för sig hunnit med att storrengöra akvariet, nu är det ljust o fint och inga äckelalger på rutan. Fiskarna simmar runt och skrattar som tokiga för det är så vårstädat och härligt.

Och så har jag deklarerat. Längtar till midsommar, då blir jag riiik  


Nu ska jag kanske dra mig mot symaskinen, har två medeltidsklänningar på G och de syr ju tydligen inte ihop sig själva...typiskt. Men de blir nog bra. O så har vi hittat en hemsida med billigt rep till sängen. Ska ju provsova den i maj så det är dags att den blir klar vetja!


Mors sålänge!

 

 

Jag drömde förresten att Sean Banan försökte bryta sig in i mitt barndomshem i Bottna mitt i natten.

Jag var på insidan och hade panik medan han skruvade och slog i dörrarna, ryckte ut mattan genom springan under dörren och sprang runt i trädgården för att hitta andra ställen att ta sig in på. Senare var jag på nån inspelningsplats för Melodifestivalen, och så mötte jag honom. Försökte desperat få tag i någon polis men de såg mig liksom inte.

Jag som gillade Sean Banan, och så gör han såhär!?

Av Carro - 12 april 2013 20:49

Fixade lite i köket igår - here it is!


Vände på köksbordet



Ställde iordning uppepå skåpen och städade bänkytorna


     


Satte upp nya gardiner och ställde iordning i fönstret


Städade även resten av lägenheten och flyttade om en massa finsaker. Det blev så vårfint i lägenheten så jag knappt vill gå härifrån...

________________________________________________________________________________

Idag har jag sökt flera jobb, listan blir bara längre och jag blir inte rikare men plötsligt händer det (hoppas jag).

Har skickat in ansökningar till högskolan också, får se om man kanske kan börja på någon kurs till hösten. Det hade ju varit najs. Kanske man kan lära sig något matnyttigt som går hem hos arbetsgivare...


Nej men nu börjar Star Wars på 6an vetja! Har inte sett de sedan de var inspelade på VHS med grovkornig bild och uselt ljud.


Tjenixen vetja!


 

Robbins hemmasnickrade oufit till Star Wars-festen för några veckor sen

Av Carro - 3 april 2013 13:19

Idag är jag husligheten själv!



Med tvätt i maskin, två limpor i ugnen och en sats vaniljdrömmar på G putsar jag på i lägenheten. Dagens outfit är klänning och kalsonger och dagens spellista är 123 Top Lists på Spott-O-Fy.


Is it a bird, is it a plane eller är det rentav vårkänslor som åsamkar mig detta besvärligt duktiga beteende?

Det är ju frågan...men med sol ute och smällvarmt inne kan det nog triggas igång lite sommarbubbel i kroppen.

And i like it!


 


We're beautiful like diamonds in the sky!

Shine bright like a dimond...

-------------------------------------------------------------------------------------

Skapa flashcards