mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Dancing with the moon

Av Carro - 28 juli 2013 23:28

Oj, typ en månad sen sist...sorry alla trogna läsare och fans.


Jag har haft fullt upp med att jobba, sy, röja, tälta och sova senaste tiden.

Men idag har jag tagit en stund för mig själv när sambon sovit. Färgat håret, gjort ansiktsmask, rengjort och målat naglarna, duschat läänge med hårinpackning och packat in ögonen i kokosolja (det ska tydligen vara bra på nåt sätt..). Bara fotmassage och champagne med jordgubbar som saknas, känner sig någon sugen på att bidra med detta är ni hjärtlans välkomna!


Nu tittar jag på MTV, pillar i mig Lindt's Caramel Seasalt och tycker att det är rätt mysigt att söndagslyxa - mer sånt i framtiden!


Två dagar kvar på sommarjobbet, sen ett par dagars ledigt innan vi drar till medeltiden på Gotland. Har sytt för fullt men det är såklart inte färdigt, det blir det aldrig...

Efter v.32 mellanlandar vi över natt i Sthlm och sen tar vi 4 dagar i Rom :D ska bli skitspännande, men det är nog dags att börja planera lite? Personligen är jag sämst på sånt, det slutar alltid med att jag bara drar omkring planlöst och går vilse. Men det lär nog finnas saker att se överallt :) så vilsegående är nog inte nån jättedum idé. Men är det nån som varit i Rom får du gärna tipsa om hissar och dissar!

----------------------------------------------------------------------------------------

För övrigt känner jag att jag saknar fjällen lite grann...

Inte för att det inte är skönt med sommar - älskar sommaren.

Men det är mysigt med snö och varma kläder, varm choklad med mycket sprit i, after ski, bra skidåkning och liftsurr. Blir att åka upp till vintern iaf.

Någon gång kanske det blir mer säsong, om jag lyckas få med mig sambon ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

And now; godnatt, sov gott, dröm sött och ha en bra dag i morgon!


 


Dare to dream

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards