mittrosaliv

Alla inlägg under april 2014

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den.
Pigg, ljus, glad, färg och luft!


Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer bli att gräva om och fixa till så småningom, men just nu har jag ju ingen aning om vad som kommer komma upp i de gamla rabatterna så det är lika bra att de får hållas i år :)
I förrgår åkte jag och Robbin ut och tog en eftermiddag i det vackra vädret och invigde eldfatet jag fick av mormor och morfar i julklapp. Funkade finemang att grilla hamburgare på! Så sjukligt skönt att bara sitta i solen, tälja pinnar och lyssna på fåglar.


         

Till höger är rabarbern på väg upp, skrynklig nu men kommer bli superfin. Till vänster står en liten rosbuske.

   
Gjorde en sats pinnbröd att ta med, inte supergott men väldigt trevligt att grilla. Mer krydda nästa gång..

Göttar oss i solen. Vi har ordentliga utemöbler men kände att det var läge för lite hillbilly-liv
     
Hipstertorpare som man är har man såklart matchat hårfärgen med Falurött ;)

Ovido - Quiz & Flashcards