mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Tillbaka!

Av Carro - 22 november 2011 23:53

Efter att ha tappat bort både användarnamn, lösenord och intresse kom jag idag på igen att jag har en blogg.

Läste igenom gamla inlägg och insåg att det hänt en del sen jag var på Öland...Öland gick käpprätt åt helskotta, jag har aldrig vantrivs så på en plats som jag gjorde där. Inte så att det var något fel egentligen. Jag kunde bara inte med varken jobbet där korna hade det förjävligt, de blev sparkade om de låg ner, att mjölka kändes som våldtäkt, det var skitigt och luktade fan och de fick i princip aldrig gå ut. Familjen var sådär trevlig, det var jobbigt att bo inne hos dem och jag förstod inte ett jota av vad de sa! Öländska är knepigt...så jag tackade snällt nej till detta och hoppades på ett jobb närmare hem.


Det hela resulterade i att jag i detta nu går och väntar på att flytta till Härjedalen för en vintersäsong i Tännäskröket. Yey!

Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men har jag överlevt en säsong ska det väl inte vara så kinkigt med en till...det känns både spännande och jobbigt. Jag har ju precis blivit sambo och då ska jag plötsligt dra härifrån ett halvår (mer eller mindre) igen. Schysst flickvän man är. Tur att han har semester i mängder att ta ut. Så just nu väntar jag på samtalet "nu blir det kallt", så packar jag bilen och far 8 timmar uppåt landet.


Appropå att fara så har jag ny bil, min Renault ska gå till den sista vilan pga motorkrångel och trasig bakaxel. Så nu är det en Citroen zX combi som gäller. Håller tummarna för att den klarar fjälluften på samma sätt som Renaulten, men det återstår att se.


Annars vetefan, händer i princip ingenting på träningsfronten - är dessutom sjuk just nu men funderar på att kanske gå dit imorrn. Skulle behöva det nu...hänger vid datorn, TV:n och X.box om dagarna, lägenheten ser förjävlig ut och jag är tröttmest hela tiden. Hoppas på bättring när jag vet när jag börjar däruppe. Resten tar jag sen.


Nu ska jag typ...kolla över lite hur sidan ser ut och hoppas på att jag kan somna inom en snar framtid. Vore nog nyttigt att vända dygnet rätt. Såatteh - godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards