mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

I'm a bitch, I'm a lover

Av Carro - 24 maj 2012 09:48


Igår hade jag en liten onsdagsloppisrunda i Finspongatrakterna. Var på Hjärta till Hjärta, Erikshjälpen Skärblacka, Auktionshallen och Loppan. Fann en hel hög saker jag ville ha, men som jag på magiskt manér lyckades avstå. Kom hem med endast en sak, som jag blev fullkomligt förälskad i!


 

Är den inte fullkomligt underbar, så säg!? Nygammal stil med helt intakt kupa, ljushållare, elsockel och dessvärre för kort sladd...men den ska bytas.

Först kunde jag inte bestämma mig riktigt för om den passade i köket eller inte, men nu efter ett dygns tänkande tycker jag allt det ser riktigt bra ut. Fick plötsligt ett riktigt pråligt kök. Ett slott på andra våningen. Och jag trodde aldrig man kunde bli så lycklig över en lampa  

My life is now complete! -isch...


Hämtade våra två cyklar från förra lägenheten också, de var ju inte i bruksskick dirkekt..hoppas man kan få ordning på dem för en billig slant. Hoprostade kedjor, däck så platta så de nästan är obefintliga, skeva styren och förmodligen no brakes!


Drog på mig husmorsklänningen i värmen igår, stekte pannkakor till min sjuka man. De blev perfect! Sånt där kommer naturligt när man är arbetslös vet ni. Säg upp er och prova 

Robbin fick hjälpa till med att vispa grädde, vilket gick sådär...är det sant att hjärnan rinner ut med snoret när man är sjuk?

     


Shit vikket långt inlägg det här blir då. Har inte ens börjat på vad som ska hända idag!

Vilket inte blir vidare mycket förvisso. Vaknade aspigg klockan 4 till att börja med, var vaken en halvtimme eller så och tänkte på livet och lyssnade på Finspångsmåsarna. Sedan vaknade jag på riktigt vid 9, åt frukost under min fina lampa och hamnade sedan här för att berätta om hur fantastisk den är.


Men idag är det väl tänkt att jag ska packa, ska ju lixom flytta husvagnen imorrn och börja jobba nån gång i nästa vecka. Så det kan ju vara en plan att ha med sig lite kläder, allt annat är redan packat och klart in i minsta detalj (bokstavligt talat, har typ med mig tandpetare...). Känns ändå lite skönt att flytta på´t nu. Kökssakerna och allt har ju stått i lådor sen mer än en vecka tillbaka. Och lådor är det SISTA som behövs i den här lägenheten!


Förhoppningsvis tar jag mig ut på gräsmattan en stund också, ligger lite efter på solfronten känner jag. Det är ju så galet fint väder hela tiden, och så gör jag inget annat än packar upp, packar ner och åker bil.


Aa shit asså!

Lägger in en till lampbild bara för att...kanske borde starta en blogg bara för den? Livet från lampans synvinkel lixom?? Kanske inte...

 


Men nej, nu får det vara bra en stund.

Ha en fin dag oså, kanske skriver nåt mer sen.

Om jag har lust *nonchig axelspasm*

____________________________________________


Beautiful Beautiful Beautiful

_____________________________________________________________________

 
 
Ingen bild

JOSAAAAAAAAAAANNN!

24 maj 2012 11:37

Galet snygg hörrö!

Carro

28 maj 2012 15:46

Men jaa! Visst ären!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards