mittrosaliv

Alla inlägg under juli 2012

Av Carro - 8 juli 2012 17:42

En mobilbloggappgrej. Fy tusan så hightech. Å eftersom jag är en väldigt viktig o intressant person som lever ett väldigt viktigt o intressant liv så bara MÅSTE jag ju ha den häringa appen. Alla mina tusentals läsare har ju inte en chans i världen att bli nåt om de inte kan följa mitt skitintressanta liv 24/7.
Så nu sitter jag här framför datorn o bloggar på min toppmoderna telefon som kostade under tvåtusen kronor. Och idag har det hänt jättemånga glammiga saker ska ni veta,jadå - jag har till exempel friterat pommesfrites till 4 personer, sorterat minst 15000 skruvar,muttrar o spikar, städat ganska många toaletter och ätit en urmysig 3,5-minuter-i-mikron-paj.
Förstår att ni är jätteimponerade o avundsjuka nu och jag tänkte hitta nån görbra slutkläm på det här fetvärda inlägget men det blev inget.

Men kom ihåg; att även en blind höna har dåligt luktsinne...

Av Carro - 8 juli 2012 11:35


Man ska ha husvagn!

 

För det är så härlilgt att komma "hem" och inse att man inte stängt takluckan över sängen när man åkt därifrån. Och har det då regnat oavbrutet en hel dag blir det gärna lite blött om man glömmer en så egentligt trivial sak...typiskt.

 

Men annars är livet ganska fint. Jag hade en störtmysig helg med krogen, klasskompisar från svunna tider och annat trevligt löst folk, jag fick vara lite bakissjuk och ligga på en riktig soffa o glo på TV och jag fick vara med min vackra vän.

 

Men nu är det söndag och vardag igen. Det regnar, och jag ligger på en blöt säng i en fuktig husvagn och häller i mig en närande lunch bestående av drickyoghurt. Men jag är inte bitter för det. Den här fina helgen kommer jag leva länge på tack vare alla   

 

Så jag ska väl avrunda här och börja dra mig mot repan. Men det lär förmodligen inte dröja innan nästa inlägg dyker upp, nu har jag nämligen laddat hem mobilappen (jag är en så störtmodern bloggerska förstår ni), plus att WiFi:n är igång igen.

 

 

Vandra är ett sätt att finnas till

 

 

Av Carro - 7 juli 2012 19:59

 


Aah shit asså!


Den här dagen har varit drygare än Yes. Vaknade till liv runt 14 av att nån jäkla monsterjycke gol på gatan utanför. Släpade mig upp ur sängen och ut till vardagsrummet där jag låg och dog framför fulTV (Girls who like boys who like boys, vad är det för program egentligen??).

Runt 16 lyckades jag micra en matlåda och kl.17 var det tvättdags. Till min stora fasa insåg jag att tvättmedlet var slut så jag blev nödd och tvungen att släpa mig och min stackars trötta kropp alla hundra meter till Netto för att handla. Sen blev det tvätta av, och pigg som jag var hällde jag sköljmedel i förtvättsfacket och tvättmedlet utanför...

Nej, upp och ta en dusch tänkte jag och när jag plockar upp den nyinköpta tvålen ur kassen tappar jag den självklart i toaletten.

Det går bra nu...

  


Yeah well, ska väl ner till tvätterian en sväng till nu. Imorrn bär det av  mot Kisa igen med nya friska tag. Menejoråsåatteh, ha en fin kväll oså..


Och tack klassen för en görfin kväll igår, det var jättekul att träffa er alla - lika snygga som alltid   


Morsning korsning sålänge dagboken

/Dum i huvudet

Ovido - Quiz & Flashcards