mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Highway man

Av Carro - 1 september 2012 17:15

Men vad länge sen det var jag skrev något här! Skäms och stryk åt mig!
Skyller på att vi gått över till lågsäsong så jag bara arbetar hälften så mycket som innan - det måste vara därför jag inte haft tid...och för att internet bara fungerar om det känner för det, och för att jag sytt, och haft annat bra för mig. Och för att jag inte haft lust!


Men nu har jag lust att skriva för jag måste dela med mig av detta: jag har gått och fått otur (samt blivit förkyld...)!

Vet inte om det beror på trötthet eller att jag bara är kass i största allmänhet men de senaste dagarna har små helveten hänt hela tiden. För det första lyckades jag, när jag i stillhet skulle inta en nyttig frukost bestående av ett glas fil med honung och kanel, röra om i glaset med sådan kraft att jag tappade det - varpå mitt bord, min mobil, mitt smörpaket av märket Lätta samt delar av mitt tangentbord blev riktigt bekletat av den hälsosamma smeten. Jag älskar mornar.


För det andra lyckades jag, idag faktiskt, våldsamt hugga av mig halva fingret och därmed återskapa valfri scen ur Stockholms blodbad i receptionen! Låter det illa? Ja det kändes som så...men är man så illa dum att man försöker trycka fast den rakbladsvassa eggen till spisskrapan med hjälp av sitt vänstra pekfinger medan man tänker på annat kan man väl ge sig fan på att bladet, istället för att glida på plats i handtaget - glider galant rakt in i köttet.


Dessutom lyckades jag idag bryta av en av de otroligt smart skapade fönsterstängarna(?) på husvagnen, vilket säkerligen innebär att fönstret inte kommer gå att stänga helt nu när det närmar sig höst och kallt.

Och apropå höst - med hösten kommer höststormarna, inte minst hit till Pinnarp, och har man då turen att bo under en ek som står i full blom kan man räkna med sömnsvårigheter under de blåsiga nätterna. Det regnar ekollon på mitt tak, och var det inte nog med det så lutar ju taket lite snyggt precis där min säng är. Så om nätterna kan man underhålla sig med att räkna hur många "Klonk! Rullrullrullrullrullrull - duns!" det blir i timmen. I eken bor dessutom ett stort antal fåglar, till exempel den välkända men skygga hackspetten som gärna ger sig på konststycket att bygga bo - och precis som många andra byggmästare av hans kaliber väljer han att påbörja arbetsdagen okristligt tidigt. Klockan 4.06 en morgon blev jag dessutom av att han tänkt ge sig på att bygga bo strax ovanför mitt fönster på husvagnen men då var jag minsann tvungen att säga ifrån på skarpen.


Utöver dessa små irritationsmoment har jag ideligen börjat trampa på saker, snubbla, tappa grejer, få saker i huvudet (inte minst torkpappershållarluckorna), skaffa blåmärken på udda ställen samt spilla mer saker än fil överallt.


Och där föll ytterligare ett ekollon...


Men nu känns det faktiskt lite bättre, jag har kunnat sitta ner i ca 25 minuter utan att slå mig sönder och samman även om jag nu känner mig en smula dyster över att jag klagat så i mitt inlägg - men man kan inte ha roligt jämt, det har mamma sagt.


Nu ska jag försöka komma på någon form av meningsfull aktivitet som inte innebär direkt livsfara. Ligga på sängen och räkna kollon kanske...


Morsning sålänge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards