mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Manchester England England

Av Carro - 14 september 2012 21:47

Det börjar bli deprimerande. Bara för jag vet att det är en vecka kvar så börjar jag hata husvagnen - vad är det för livsval egentligen?

Men den har gett ett fint skimrande perspektiv på lägenhetslivet, det är så högt i tak och så stort och härligt med rinnande rent vatten inomhus, dusch, toalett och TV.

Det har varit en bra sommar. Nu är det 9 dagar kvar.

Slutstädning och stängning, men en dragspelsstämma till ska vi la hinna med! Så är det någon som är sugen på lite svensktopp på äkta dragspelarvals är det bara att inställa sig på Pinnarp Camping den 21-23 september!


Och sen då? Ja det vet inte jag. Har ingen som helst plan i livet nu. Bara att jag ska försöka övertala mig själv att det är en bra idé att stanna hemma i vinter. Jag vet att det är en bra idé och jag vill vara hemma, men snön lockar. Får åka till fjälls ändå, utan att jobba - vara en dum turist i mängden. Skönt ändå.


Det löser sig

 


Hur många gånger har jag inte hört mig själv säga de tre orden? Men bara man hoppas och tror kanske det gör det till slut. Löser sig. Undrar hur det känns då? Hur det blir och ser ut? Skit samma nu i och för sig. Jag har 9 dagar kvar, kanske blir upptäckt av någon talangjägare när jag sjunger med i "Dansa Pausa" på toaletterna eller så kanske jag ser ut som absolut rätta modellmaterialet när jag står nermålad med Tranemo rödfärg i en Multimatetröja och gula diskhandskar i verkstaden. Kanske. Hoppas och tro. Och lite kärlek på det också så har jag ju livet klart!

 

Two ladies! And I´m the only man, ja!

I like it, they like it - it´s two for one!

 

 

 


Nu är det sådär klagosamt igen. Förlåt. Nu är det Kalle Baah. Lacoste en krokodil. Små svarta änglar och tiden. 

Men då kan jag bocka av det på vår bucketlist. En säsong i husvagn - check! Det blir nåt att berätta för getterna, när jag skaffat såna...

Snart hemma, snart vänja sig av med att försöka få vatten ur kökskranen genom att leta efter en fotpedal på diskmaskinen. Snart vänja sig av med att sopa ihop skräp och kasta utanför dörren. Snart vänja sig av med att ta in skorna på natten för att slippa fukt. Snart vänja sig av med att vakna tidigt tidigt på morgonen för att koppla ur kupévärmaren. Försöka vänja sig vid att sova utan kupévärmarens högljudda stönande. Vänja sig vid att det faktiskt existerar trafik och andra människor dygnet runt i stan. Att det finns fler ljud i världen än kupévärmaren och tystnaden. Att inte behöva hålla ett vakande öga på varenda bil som stannar vid bommen. Slippa dela säng och hem med tusen hungriga vidriga tvestjärtar. De kryper i taket över sängen på natten, och jag ligger vaken och väntar på att de ska tappa greppet. En natt släppte en taget när jag sov. Jag fick honom/henne i ansiktet. Hon/han blev nog lika rädd som jag. Vänta, ska bara kasta ut en jävel som är på väg hitåt...

Halt jäkla kryp.

When you´re good to Mama, Mama´s good to you!

I´m just a hairy guy...

 

Verkar som det är musikalmusikkväll här i vagnen. H A I R!Jag gillar musikalmusik. Vilket ju är helt ovidkomligt och out of the box i sammanhanget. Kul att vara lite nytänkande ibland.

 

- Varför blir det så här ibland?

- Hur då menar du?

- Så här konstigt...

- Jaha, here it goes - en lång harang om varför hon inte har nåt nytt jobb på G, varför hon är 22 år och bor i en husvagn och varför hon inte tränar mer...kör på!

- Va? Nej, jag tänkte mer på varför jag bara skriver såna här långa inlägg ibland. Och varför de aldrig handlar om något. Tycker du att jag är tjatig?

- Nej, oj vaddå? Hörde du det där?? Sorry asså, jag trodde du var någon...öhm...annan.

Ain´t got no earth

Ain´t got no fun

Ain´t got no bike

Ain´t got no pimples

Ain´t got no trees

Ain´t got no air

Ain´t got no water


Nu är det nog lika bra att sluta.

 

Godnatt Carro, godnatt husvagnen, godnatt Kisa och Östergötland, Sverige och Skandinavien. Godnatt världen jorden och alla djur, universum, rymden, livet utanför och innanför. Godnatt och åter godnatt. På riktigt. Jag går nu. Nej du först. Äh,vem försöker jag lura. Jag är själv här. Bortsett från någon som går på taket. En fågel kanske. Sjukt inlägg det här. Hoppas du inte läste allt, förlåt för att jag stal din tid. Du får ta lite av min om vi ses.

Godnatt.

 

 

 
 
Ingen bild

Jossaaaaan

15 september 2012 08:47

Jag tänker ta all din tid när vi ses;)

Carro

16 september 2012 18:15

Yey! Det får du gärna, eller nästan all tid iaf. Ibland måste jag faktiskt borsta tänderna ifred :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards