mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

This is love

Av Carro - 17 september 2012 09:57

Lyxfrukost med kallt te, kaviarmacka och tät matlagningsdimma i lilla stugan. Men det är rätt najs ändå...lugnt och skönt.

Igår tog jag förmodligen årets sista dopp. Klockan 19.00 den 16 september. Det får nog räcka så, jag dog hela tiden. Men man vet aldrig, har fortfarande en vecka kvar här och är det lika bra väder som igår så kanske det blir mer bada av.

Shit asså, en vecka kvar. Sen har jag gjort en säsong på camping också. Ganska många upplevelser och erfarenheter rikare.


Då kan jag lägga till det i mitt CV, min livslista. Men vad har jag gjort mer?


* Jobbat på Kolmårdens Djurpark som djurvårdare, sjukt bra sommar - mycket bajs, kamelridning, ful solbränna och turister.


* Jobbat på Idre Fjäll som liftvärd. Mycket snö, skidåkning, korkade skidåkare och danskar. Tog förarbevis för snöskoter.


* Jobbat på Tännäskröket som liftvärd, djuransvarig, snöläggare, skidlärare och skoterskjuts. Skum arbetsplats men otroligt bra kollegor. Mycket fest och skidåkning. Inte så många turister.


* Jobbat på restaurang med att lassa luncher, åka på festliga cateringuppdrag - till och med ett där man blev behandlad som en riktig kökspiga. Det var spännande, fick rensa 30 liter jordgubbar och bära runt på en sjukt stor dörr som tårtan promt skulle serveras på. Personalfester, bröllop och diverse föreningar har fått erfara min graciösa vinupphällning och se mig svettas floder med tunga serveringsfat på armen.


* Jobbat en helg som barnledare i kyrkan. Sparka boll, fixa med snören, bre mackor och grilla korv. Det var kul men det var för kallt för att bada.


* Pluggat teater ett helt år på flummig folkhögskola. Lärt mig massor om mig själv och att liggande orörlig ändå röra sig genom ett rum, letat efter pappa spårvägskonduktören och haft skinande guldägg bakom naveln. Galopperande blommor i slowmotion är förmodligen något som bara existerar på Borgen.


* Läst djurhållning i djurpark och tropisk anläggning i 3 år. Mycket "skitsnack", praktiker och häftiga härliga upplevelser.


* Provjobbat på öländsk bondgård. Det värsta jag varit med om. Bo hemma hos främlingar (som jag misstänker gärna skulle adoptera mig som ny dotter och gifta bort mig med sin skelande son och för alltid tvinga mig bo på gården...), se på när kor blir våldförda på med hjälp av robotar och äta kroppkakor (jag alltså, inte korna).


* Fått jobb på dammsugarför..oh förlåt - jobb som städmaskinsdemonstratör. Alltså dammsugarförsäljare. Men efter att de på kursen försökt sälja på var och en av deltagarna varsin dammsugare för 43.000:- lämnade jag och en annan "klubbhuset" mitt i natten. Det var roligt hela tiden!


* Spelat amatörteater. Stått på scen som polismästare i Lasse-Majas Detektivbyrå, som Madickens husa Alva på DeGeerhallen och som den förtjusande glädjeflickan Signe på Forsemanska. Dessutom har jag varit behjälplig bakom kulisserna på Peter Pan och fler uppsättningar av Madicken på Junibacken.


* Jag har spelat i punkband, säger bara Fuck the bratz och Dr World!


* Spenderat x antal timmar, dagar och nätter på olika restauranger och hotell (inte som gäst) utan som "hustomte" där mamma jobbat. Hjälp till med allt från att göra marsipankycklingar till att städa hotellrum och passa barn.


* Haft praktik på hunddagis, hos fotograf och som "vaktmästare" (lagat så många kilometer viltstängsel så det är inte klokt.).


* Lajvat och rollspelat i ca 7 år. Så ca 7 år av mitt liv är bara påhittat :P


* Nyssligen påbörjat en lovande karriär som försäljare på medeltidsmarknader.


Sedan har jag hunnit med en himla massa grundskola, stalltimmar, målarkurser på ABF, fotbollsspelande, pojkvänner, kompisar, semestrar och tråktimmar. Så allt som allt känns det som jag hunnit med en hel del under mina (hittills) 22 år. Känns rätt najs. Och det lär säkert komma till fler påhitt på listan framöver.


Slänger in platserna jag bott på hittills bara för att:


Bottna - i 13 år

4 ställen i Söderköping

2 ställen i Finspång

Idre by

Tännäs

Sandviken

Kolmården

Pinnarp Kisa


To be continued...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards