mittrosaliv

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Nu i mitt rosa liv

Av Carro - 6 november 2012 18:35

Nu var det längesen jag skrev något för det har hänt massor i mitt lilla liv. Så nu kommer en drös saker som inte ligger i ordning.

________________________________________________________________________________


Jag har svamp under naglarna. Inte sån där svamp som man kan ta bort med mediciner, utan sån där svamp av sorten trattkantarell. 3 filmer tog det att rensa alltihopa men nu är det rensat, snyggt och på torken. Nytta med nöje. Nu har jag sett Arthur, Alice in Wonderland och Dark Shadows - och jag har mat så jag överlever minst en vecka!


____________________________________________________________________________________ 


Igår installerade vi en ny ljuskrona i taket, en sån där av modell gammalmodig med stearinljus för den lilla extra myskänslan (och för att vi inte äger några taklampor). Skönt och fint med levande ljus i hösten.

 

 

______________________________________________________________________________


I helgen var vi hos mormor och morfar. Det blev svampplockning, stallmockning, hästborstning, massa god mat och sånt man gör när man är i Värmland.


Ingen idé att hålla på stilen när man är i skogen så det fick bli lånade jeans, flanellkjorta från Ullared, gummistövlar och Linkmössa. Schnyggt?

 

______________________________________________________________________________

Och så var jag ju i Umeå en vecka, här är lilla fotoparaden från den semestern. I korta drag bestod det av:


flygafestabakispizzasnöregnbiofilmmusikmathandlapassivrökaskitsnackstädabäddadiskasova

vaknafrukoståkabussväntapluggaläsalyssnabibliotekcampusfikaprataletakläutsminkaduscha


                       

____________________________________________________________________________


Hur rik man än är kan man aldrig mer än äta sig mätt

________________________________________________________


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 27 oktober 2014 13:30

Ännu en gång är det tusen år sedan jag var här. Går i skolan, jobbar extra, planerar saker, läser läxor och försöker hinna med livet. Det är mycket, men ibland hinner jag ta ett par bilder också.                       Tåkern med nat...

Av Carro - 3 juni 2014 23:20

                           

Av Carro - 10 maj 2014 22:29

Hittade en väldigt vacker ritbok på loppis för ett par dagar sedan. 20:- och alldeles tom. Bara en sida utriven, undrar vad det kan ha varit på den...   I alla fall kändes det som en liten väckarklocka för min kreativa hjärnhalva. Än en gång var...

Av Carro - 24 april 2014 12:54

Jag är kär i våren, jag älskar den. Pigg, ljus, glad, färg och luft! Tänkte lägga upp lite bilder från ett par svängar på torpet. Fick en massa plantor av sambons snälla faster. De behövde ner i jord och hamnade lite överallt, provisoriskt. Kommer...

Av Carro - 26 mars 2014 14:08

Alltså, vad händer med mig! Kan man gå i ofrivillig pension!?Jag, som alltid är kvällspigg och morgontrött. Jag, som alltid sagt mig hata matlagning, och hushållssysslor i övrigt - jag har, i snart tre veckor vaknat kalaspigg kl.9 på morgonen. Jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards